אצל ילדים עד גיל שש
המוח הלא מודע שכולל
התנהגות של הרגלים
הינו נגיש עם יכולת חיווט מחדש
וזו הסיבה שבזכותה
הילדים לומדים דברים חדשים בדרך כל כך מהירה
לכן, עקביות ואחדות בינינו ההורים
ותרגול, ייצור חיווט חדש ומהיר
ולסיום…
בתהליך הזה
הילדים לומדים על כוחות חדשים
שיש בהם שלא בהכרח
הם וגם אנחנו היינו מודעים להם
שלכם איילת
הורות בין רצון להגשמה💓
הבית מהווה לילדם מקום בטוח עבורם, אחד כזה שנמצאים בו ומתנהגים בו בצורה הכי אותנטית.
למנעד הרגשות הזה, יש מקום לבוא לידיי ביטויי.
מתוך תחושת הביטחון הזאת, יוכלו הילדים להתנסות בשינוי הרגלים.
כשאנחנו באים לעזור לילדים שלנו לשנות הרגלים – חשוב!
לראות את העולם דרך נקודת המבט של הילדים וללמד אותם להאמין בעצמם, שהם מסוגלים והם בעלי יכולת (עם ילדים בוגרים, מומלץ להתייעץ לפני תחילת התהליך)
מה הילדים מרווחים כשהם לומדים לשנות הרגלים?
דימוי עצמי גבוה, עצמאות, מודעות וגמישות מחשבתית.
אז איך נעזרו לילדים שלנו לשנות הרגלים?
חיזוק התנהגות שמקדמת שינוי, למשל: חיזוק מילולי וסימן של V בטבלה, אפשרי גם לשאול אותם איזה חיזוק ירצו לקבל להעלאת המוטיבציה.
- צפייה בנו ההורים עושים תהליך של שינוי, מוכח מחקרית כי, צפייה באדם שעושה פעולה נשמרת במוח האדם כאילו הוא זה שעשה אותה.
- תחזוקה של השינוי – יישום עקבי ואחיד של שינוי ההרגלים יעזרו לילדים לשנות אותם. צפו לנסיגה שעלולה להגיע, ראו זאת כמשהו טבעי והמשיכו בתהליך.
- מה ההרגל החדש?
הגדירו ביחד עם הילדים מה ההרגל החדש אותו ירצו לסגל במקום הישן, לדוגמה: במקום שאנחנו ההורים נקריא ספר, הילדים גדלו ועכשיו הם יכלים לקרוא בעצמם.