שירות למוסדות
ליווי והדרכה למענה עם התנהגויות מאתגרות, הגברת שיתופי פעולה ויצירת סביבה בטוחה ונעימה
איך מתבצע "הקסם"?
המודל כולל מפגשים שבועיים של הדרכה פרטית עם הצוות החינוכי.
בטרם הפעלת התוכניות נעשות תצפיות וראיונות עם הצוות החינוכי ובהתאם לכך נכתבת התכונית המתאימה ביותר לילדים ולצוות.
במהלך השנה, מתקיים ליווי באופן קבוע להטמעת התוכנית ולמענה על סיטואציות שעולות מתוך השטח ואף מהווה מודלינג בזמן אמת.
מה המטרה?
להעניק לצוות החינוכי כלים ומיומנויות של ניווט כיתה שיגבירו ויעודדו התנהגויות נאותות ושיתופי פעולה, יתנו מענה על התנהגויות מאתגרות ויאפשרו לצוות החינוכי את היכולת לייצר סביבה לימודית בטוחה ונעימה שתאפשר למידה.
שאלות ותשובות נפוצות
כמובן!
התוכנית מוכרת ע"י משרד החינוך ומספרה 20828
- הליווי כולל, תצפיות בכיתות (או בכל מקום שבו יידרש בתוך בית הספר)
- שיחה לאיסוף חומרים עם מחנכת הכיתה, סייעת הכיתה, יועצת ומנהלת בית הספר.
- כתיבת תכנית התנהגות מותאמת עפ"י צורכי מחנכת הכיתה, הכנת חומרים לניהול וניווט הכיתה, בהתאם לתכנית שנכתבה.
- ליווי שוטף של הפעלת התכנית בכל שבוע – בכיתה או בשיחה אישית
ליווי ההורים תלוי בהחלטת בית הספר.
המימון נעשה מתוך תקציב ההכלה ותקציב הניהול העצמי.
תהליך של שינוי בתפיסה המחשבתית וההתנהגותית, ניווט כיתה ויצירת אקלים כיתתי חדש יציב ולאורך זמן, הינו תהליך שדורש זמן.
ההמלצה היא לליווי שנתי.
אין כאן נוסחה מתמטית, אך יחד עם זאת ניתן יהיה לראות שיפור תוך מספר שבועות.
כמובן שזה יהיה תלוי במידת שיתוף הפעולה של הצוות החינוכי, בהטמעת התוכנית.
הליווי יכול להיות עבור כיתה מסויימת, שכבה או כלל בית הספר.
אני מאמינה שליווי כוללני לבית הספר, יהיה אפקטיבי יותר, שידבר שפה אחת ויאחד את כלל הצוות החינוכי, כך שכולים יכולים להיתרם מכך – הילדים והצוות החינוכי.